Monday, October 20, 2008

我的同话故事 1.4

就这样,时间过了三天,也还依然没有人敲我房门。今晚又是上演绎课的时候了。我一如往常的在泳队训练后,提早到达剧院。可能因为太早,连剧院大门也还未打开。我把摩托停放在路边,独自坐上机车座,从书包里掏出课本就读。

大概过了五分钟,一辆摩托从远处驶来。说是驶来,倒不如说是顺着斜坡慢慢滑过来,然后在我身边停下。我一眼就认出他了。当他把头盔脱下时,他对我腼腆的笑了笑。老实说我也有点不知所措,尴尬的轻轻回于一笑。他把头盔及书包放进铁篮,笑脸殷殷的往我的方向走来。

“Hey, my name is Kali.”
我当然知道你是谁啦,我心里想,思绪凌乱。“You can call me GD.”
“You are always so early.”
“Yup, just after my training, don’t feel like going back to hostel, so… ya…”
“I heard you are a swimmer… and a lifeguard too… right?”
“Haha, you can’t tell from my body right? I’m just too thin. Haha, a disgrace to my team really.”
“Your body look great!”
我心里想,你这家伙还真敢!“Thanks anyway!”

沉默……

结果还是他先开口,“Hey, I’m from management school, so I have totally no experience in performing arts. I took this paper out of my interest, but I found it difficult to understand some of the lectures…”
我心里想,来了来了,竟然这么快就要使出KK那一招了吗?“Em hmm…”
“So I’m thinking if it’s possible, can I borrow your notes, well just to compare notes…”
“Well, ok… but I didn’t bring it with me today wor… how?”
我伸手往书包里掏了掏,其实笔记早就好好地放在书包里了,但我还是故意地说了以上那一段话。我当然有我的计谋啦!
“If you don’t mind I can go over to your hostel tomorrow night to collect it, maybe I can also take that time to ask you about some parts of the notes that I’m not clear with… can?”
“Haha, sure can!”
“So, I’ll just knock on your door tomorrow ok!”
“Sure, no problem.”

沉默……

“You don’t know about my room number and the hostel I stay in, how are you going to find me huh?”
他仿佛像做了错事的小孩被揭穿般的模样,腼腆的笑笑说,“Ya hor, where do you stay actually huh?”
看到他的笑容,还有深深的梨窝,我心想,好帅的男生哦!“I’m staying at Desa Aman, room 207.”
“OK… thanks!”
“So, tomorrow is it? About what time you’ll be coming?”
“9 something or 10… depends on whether you are free during that time…”
“I will be in whole night, so you come around 9 should be fine!”
“OK!”

结果那一晚的课我完全听不进去,眼神一直在追踪着Kali的身影。好几次眼神跟他碰上时,我们彼此都会心的一笑。而我的心,早已在彩排着明晚的对白了……

(4…待续)

No comments: